Mentoring procesu sprzedaży
Mentoring procesu sprzedaży to kompleksowe spojrzenie na sprzedaż oraz marketing firmy i wskazanie tych elementów, które poprzez ich usprawnienie przyczynią się do poprawy procesu sprzedażowego.
To kompletny produkt składający się z części: diagnostycznej, opracowania rozwiązania problemów oraz finalnie przeprowadzenia przez zmianę.
Trzy etapy Mentoringu procesu sprzedaży
- Diagnoza czyli analiza procesu sprzedażowego z wykorzystaniem Narzędzia 3x7
- Na bazie otrzymanych wyników opracowanie rozwiązań problemów oraz zaplanowanie działań mających na celu osiągniecie wspólnie określonych efektów
- Przeprowadzenie firmy przez proces zmiany zgodnie z zaplanowanym planem

Etap 1: Diagnoza
Kluczowy etap, na którym korzystamy z naszego autorskiego Narzędzia 3x7. Czym ono jest?
Zakładamy, że strategia sprzedaży (czyli założenia co do sposobu sprzedaży i co za tym idzie postrzegania oferty firmy i samej firmy przez klientów) powinna być spójna na wszystkich poziomach, od Zarządu firmy, poprzez kadrę kierowniczą, realizującą ją handlowców, wspierający dział marketingu (promocji), kończąc na jej oddziaływaniu na klientów ostatecznych.
Jednym słowem założenia powinny być takie same jak realizacja i efekt końcowy – czyli klienci powinni odbierać firmę i jej ofertę w zakładany w strategii sposób. Również działania promocyjne i marketingowe powinny być zgodne z tymi założeniami. Jeżeli te wszystkie elementy pasują do siebie i efekt jest tożsamy z założeniami możemy powiedzieć, że mamy spójność.
Korzystając z autorskiego Narzędzia 3x7, analizujemy wielopoziomowo główne aspekty sprzedaży i marketingu. Umożliwia nam to wskazanie tych elementów, które mogą być niespójne, niejasne lub też mogą nie pasować do obowiązującej w firmie strategii sprzedaży. Szukamy elementów, które poprzez ich usprawnienie przyczynią się do poprawy procesu sprzedażowego.
Analizujemy następujące aspekty:
- Mocne strony działu sprzedaży
- Słabe strony działu sprzedaży
- Zarządzanie działem
- Proces sprzedaży
- Współpraca sprzedaż – marketing
- Produkt
- Konkurencja
Etap 2: Planowanie działań na bazie otrzymanej diagnozy
Na bazie otrzymanych wyników możemy określić obszary, gdzie strategia firmy jest różna od realiów panujących w dziale sprzedaży. Znajdując niespójności, określamy z czego one wynikają, określamy ich przyczyny. Ustalamy pożądany stan i efekt jaki chcielibyśmy uzyskać.
Możliwe powody braku zgodności:
- Brak wiedzy
- Brak umiejętności
- Niska motywacji
- Brak narzędzi
- Niewłaściwa współpraca/komunikacja
Posiadając niezbędną wiedzę możemy zaproponować działania, które należy podjąć aby uzyskać zakładane cele i efekty.
Etap 3: Przeprowadzenie przez proces zmian
Realizacja planu. Poruszamy się w obszarze coachingu, mentoringu, sprofilowanych szkoleń lub doradztwa. Ten etap to realizacja wcześniej przygotowanego i zatwierdzonego planu działań. Naszym celem jest wspólne przejście z naszymi klientami do oczekiwanego efektu, czyli nowej jakości pracy działu sprzedaży.
Ceny:
Indywidualne wyceny po ustaleniu szczegółów